lørdag, august 16, 2008

Stylespiration: Keira Knightley

Dette kan høres ut som blasfemi, men jeg tror virkelig at Keira Knightley er vår tids Audrey Hepburn. En kjempetynn og elegant skuespillerinne, med dådyrøyne og massevis av talent, noe som man vannligvis ikke kan si om nåtidens skuespillere. Og, akkurat som Audrey, en feilfri stil, med lekre antrekk både på skjermet og i det virkelige liv.

Bare tenk på den vakre, grønne festkjolen hun hadde på seg i Atonement. Gjett om jeg siklet etter den? Jeg elsket også antrekket hun hadde på seg i fonten-scenen, florals at it's finest. Til og med sykepleieruniformen så bra ut på henne. I den kommende filmen "The Edge of Love" viser hun sammen med Sienna Miller hvordan kvinnene holdt seg stylish i krigstiden. Og i "The Dutchess" så får vi beundre vakre kjoler fra tidlig på 1800-tallet.

Jeg synes at de kvinnene som blir husket for stilen sin lenge etter er de, som Audrey, holder seg til klassikere uten at det blir kjedeligt. Og det er det man også merker mye hos Keira, antrekkene hennes er aldri altfor kompliserte, og hun kaster seg ikke på de villeste trendene, men allikevel så ser hun alltid aktuell og stylish ut. Og fortsatt har hun vært tidlig ute med flere trender, for eksempel var hun en av de første i Hollywood som klippet de lange lokkene sine til fordel for en kort frisyre.

Jeg gleder meg virkelig til hva Keira skal overraske oss med i de kommende årene. We'll see, shall we?

2 kommentarer:

Maria Magdalena Olsson - 8 Days A Week sa...

8 Days A Week
___________________________________


Candy......jeg tror du missforstod GQ-fyrens 30 raders innlegg. Han var liksom på våres side. Kanskje jeg ikke forklarte det tydelig nok. :) Men han syntes at riktige ekte pupper var de fineste til slutt. Tror nok ikke at han hadde en oppfattelse om at jenter forandres sitt utseende kun for at menn skal like dem. Min tanke var at få flere til å se at også menn har tanker om pupper som faktisk kan forandre seg. :) Deretter får jenter ha vilken typ av pupper de bare vil. Jeg liker mine, håper alle andre er fornøyd med deres :)

Ellers Kiera Knightley er et ungt talent med evne til å vise seg på mange ulike scener. Setter en høy standar for andre skuespillere. Dokk liker jeg henne som best i filmer rundt 1700-1800 talet, derav p.g.a hennes utseende.

www.eightdaysaweek.blogg.no



___________________________________

Tonia sa...

Hmm, du har nok rett..

Og sant det, med unntakk av kanskje Natalie Portman så er jeg ikke imponert over noen av dagens amerikanske skuespillere, men britene har mange unge talenter, blandt annet Keira og Sienna Miller.