tirsdag, august 05, 2008

Er leggings ut til høsten? Og hvorfor bryr jeg meg egentlig om det?

Først og fremst vil jeg si: halvkorte leggings i tynt stoff (og de hvite er verst *shudders*) sammen med en miniskjørt på en *I'm being nice now* en ikke fullt veldig tynn jente er det verste jeg vet. Seriøst.

Det jeg mener når jeg sier "leggings" er de i tykt sort stoff som er LANGE. Helt ned til ankelen, og om de er enda lenger enn det og blir scrunched over skoen så er det enda bedre. Og jeg bruker de aldri til skjørt. Ikke til shorts eller minikjoler heller, det er pysete. Men leggings til en oversized tee, en lang topp eller genser som er bittelitt for kort til å brukes som genserkjole synes jeg er kult. Og hva er det jeg vil frem til her?

Tingen er at jeg, selv om jeg ikke vil innrømme, er veldig avhengig av hva som er trendy. Jeg kunne gjerne være i forveien og starte en trend, men noe jeg absolutt, absolutt ikke vil er å fortsette å bruke en trend som er i ferd med å dø ut. For da er det kjedelig. Leggings har jo egentlig vært døde helt siden førtiåringer begynte å kjøpe de på Cubus.

Ikke at førtiåringene ikke kan være kule og trendy, don't get me wrong. Carrie er førti og kulere enn de fleste jentene på min alder. Annema fra Sense of Style er en av Norges største motebloggere som jeg henter masse inspo fra og hun er i førtiårene og trebarnsmamma.

Neida, det er en helt spesiell gruppe førtiåringer som ødelegger en trend. Nemlig de som ikke er trendy i det hele tatt fra før av.

Noen folk ville jo si at de er så kule og driter i om ting er trendy eller ikke, men jeg er altså ikke en av dem. Fordi jeg vil heller være en trendsetter enn en førtiåring som kjøper utdaterte plagg på Cubus, og man kan ikke bringe tilbake en trend som nettopp er over.

Men jeg lurer seriøst om jeg kan finne en verdig erstatter til leggingsene mine når jeg skal bruke mine oversizede tees, genserkjoler og kardiganer til høsten. Skinny jeans og cigarette pants ville jo vært en idé, men de er langt fra like comfy som leggings og tights er. Så - letingen fortsetter, men inntil jeg finner en alternativ så kommer jeg til å leggings (sorte lange bommull leggings i tykt stoff, ikke de atrocities man ser på intetanende fashion victims hver dag) som et klassisk plagg og en staple i garderoben min.
Og om Vogue fortsatt legger ut bilder av kule jenter på gatene i London iført leggings så kan de jo ikke være helt ute ennå? Right?

2 kommentarer:

Jotti sa...

halvkorte leggings i tynt hvitt stoff er stygt. åh, kunne ikke vært mer enig.

Tonia sa...

Ikke sant? Om det er varmt nok til å gå i nylontights som rekker ned til kneet så er det ihvertfall varmt nok til å gå uten noe form for leggings uansett..