søndag, august 31, 2008

How to: Skinnskjørt

Skinnskjørtet er et av høstens heteste plagg, men den er utrolig lett å trå feil med. En look som kunne være kul og moteriktig kan fort bli: Hei jeg hete Magda, jeg prostituert fra Polen, do få meg for ti kroner. Okay da, trenger ikke dra den så langt, men de fleste skjønner vel at skinn kan bli svært trashy om man ikke kombinerer det riktig. Tila Tequila på bildet under er et godt eksempel.

Så hvordan burde det gjøres? Jeg synes at når man bruker et plagg med såpass mye sexappeal må de andre plaggene og accessories være enkle, og helst ikke vise for mye hud. Ashley Olsen har lært leksa.En av leserne mine spurte meg om hvordan jeg ville kombinere den svært populære H&M skjørtet i fake skinn, og jeg har satt sammen noen outfits. Klærne jeg brukte finnes nok i de fleste skap, ellers er de på salg i hvilkensomhelst butikk. Jeg la jo ut et outfitbilde med den i går, men den ble desverre litt dårlig, og man ser ikke hva jeg har under trenchen. Her er flere forslag.



Klikk på bildene for å se dem større

Hva går til skinnskjørtet? Høye sko, overknees, tights, body, dressjakker, tynne pullovers, dressskjorter, rutete, grungy skjorter, tunika, genserkjoler, statementsmykker, hatt. Stiler man kan eksperimentere med er powerdressing, bohem, og grunge. Det man derimot aldri burde bruke sammen med skjørtet er blonder, fishnets, bustier lignende topper, knehøye støvler og andre plagg i skinn.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg har også tenkt en del på skinnskjørt i det siste. Jeg vet ikke om jeg liker det eller ikke. Men jeg er i hvertfall helt enig i at hvis du skal bruke skinnskjørt, må de andre plaggene tones ned. Og helst være i andre materialer. Jeg likte flere av forslagene dine. Kanskje jeg burde gå for skinnskjørt?

Tonia sa...

Jeg synes du burde prøve den =) Den jeg har på bildet kostet kun 100 kroner, så det er ikke mye penger man har sløst om man plutselig finner ut at trenden ikke er noe for en allikevel. Ellers så finnes det også skjørt som er litt lengre, sånn som Ashley sin f.eks, i tilfelle du synes mini blir for dristig..

Anonym sa...

Tila Tequila er rå...