søndag, august 31, 2008

Høstfavorittene fra Bianco


Accessories kan, som kjent, make or break en look. Derfor så er det kjempeviktig å ha et godt utvalg av moteriktige sko, vesker og andre tilbehør. Og de trenger ikke koste flesk heller, nå som billigkjedene er blitt såpass flinke til å "herme" etter de seneste catwalktrendene.

En skandinavisk kjedebutikk som jeg gjerne vil anbefale denne høsten er Bianco. Jeg mistet litt sansen for den i vår/sommersesongen, mest av alt fordi jeg ikke klarte å finne de gladiatorsandalene jeg lette etter der. Men etter at jeg så de elskverdige Marc Jacobs inspirerte sko på bloggen til Lina (de i blå sateng nedert til venstre) måtte jeg skjekke ut kolleksjonen på Biancos nettside. Og jeg må si jeg er imponert.

Det er selvfølgelig noen trender de er litt sene ute med, som den Miu Miu inspirerte clutchen på bildet i andre rad til venstre (Miu Miu brukte "harlequin"-mønsteret flittig i sin sommerkolleksjon, men den dukket ikke opp i kjedebutikkene før nå i høst). Frynser var også en stor trend i sommer og fortsetter utover høsten. Vesken minner meg om den fra Antik Batik.

Nå er den arkitektoniske stilen endelig dukket opp i kjedebutikkene, dog ikke så ekstremt som på catwalken. De sorte pumpsene ser ved første blikk svært enkle ut, men den hvite hælen gir dem noe ekstra. Og lårhøye støvletter er svært inn i høst. Kombineres gjerne med deilige genserkjoler. (Tips: Om den oversized genseren eller tunikaen for den saks skyld er bittelitt for kort til å brukes uten bukser under, kjøp en litt lengre underkjole, gjerne med blondekant. Gina Tricot har et godt utvalg)

Paljettskjerfet kan ved første blikk se ut som et festplagg, men jeg synes den kan brukes til hverdag og. Bruk den over en oversized grå cardigan, og man får et billigversjon av den svært ettertraktede Alexander McQueen cardiganen sett i Gossip Girl.

Ellers så har Bianco et stort utvalg av hansker, som er som kjent et av høstens viktigste tilbehør. Jeg likte de to variantene øverst. De røde gir en god fargeklatt på triste høstdager, mens de brune er enkle ved første blikk, men de fargerike knappene gjør de en hakk mer spennende.

Hva slags accessories må dere ha til høsten? Og hvilken av de ovenfor er favoritten?

Ellers så kan dere gjerne stille flere spørsmål i spørsmålsinnlegget under. De som spurte allerede burde jo få svar, men jeg orker ikke å lage innlegg når det bare er noen stykker som har spurt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

De blå pumpsa er så sinnsykt fine!

Tonia sa...

Jeg vet! De finnes også i lilla =)

Anonym sa...

Åh, jeg ønsker meg den Miu Miu-inspirerte vesken! Og kommer til å satse hardt på hansker denne høsten, nettopp vært og raidet Accessorize.
Jeg liker bloggen din veldig godt, forresten, godt med en god, norsk moteblogger som kan sloss litt med alle de svenske;)

Tonia sa...

Ja, den var fin, ikke sant? Jeg har faktisk ikke skjekket ut Accessorize på en stund, burde muligens gjøre det snart!

Og hehe, tusen takk skal du ha! I'll do my best, men jeg må si at de svenskene ikke er helt enkle å sloss med ;)