mandag, august 18, 2008

Dagens Kjole - Mandag

Ble skikkelig skuffet over den nye versjonen av "Fornuft og Følelser", så det ble senkvelds browsing av nettbutikker istedenfor. Plutselig så endte jeg opp på Revolve Clothing, der jeg kom over siden til Catherine Malandrino. Hun hadde masse kjoler på salg, og da ble det klart at en av dem måtte bli dagens kjole.

Valget falt på denne kjolen i ullblanding, som derfor er ypperlig til høsten. Kjolen kommer i en lekker mørklilla farge, som fortsatt er aktuell i høst, og jeg elsker hvordan rysjene på ermene og skjørtet gjør kjolen feminin uten å gjøre den altforsøt.

Materialen gjør denne kjolen casual nok til å brukes til hverdags, men den er også pyntet nok til å brukes til litt mer pyntede anledninger, for eksempel en middag med venninnene eller en tur på teateret (må være litt intellektuell, vettu).

Jeg hadde matchet denne med sorte tights og flate, knehøye støvler til hverdagsbruk og høye hæler og en oversized clutch til å gå ut. Av smykkene så hadde jeg holdt meg til en statement armbånd, kanskje øredobber, og ihvertfall ikke noe rundt halsen. Med alle detaljene på ermene kan det fort bli too much.

Kjolen koster $525 hos revolveclothing.com.

Ingen kommentarer: