torsdag, september 11, 2008

Ti pet peeves - både mote- og ikke moterelaterte

1. Folk som røyker hele tiden og overalt. Jada, jeg er ikke perfekt jeg heller, jeg tar meg en røyk på fest en gang i blandt men det går jo faenmeg an å skjønne at ikke alle er like imponert over at mannen som ligger en meter borte fra dem på stranda røyker en cigg etter en annen. Hvis du er så fucking nikotinavhengig, så ta deg en snus, gå bort dit det ikke er andre folk, eller i det minste spør folka du er med om det er greit for dem. Gud.

2. Sokker og sandaler (mest sett på menn). Okay da, føtter kan være ekle, men sokker er desidert det ekleste plagget som finnes. Enten så tar du på deg lukkede sko eller så bruker du sandaler uten sokker. Er det noen som helst unnskyldning for å matche sokker med sandaler liksom?

3. Folk som plutselig får "selvtillit" etter at de får seg type eller begynner å henge med den kuleste jenta i klassen. Jaja, om tre måneder dumper fyren deg og venninna di begynner på en annen skole og hva da? Skal du bli en grå mus igjen? Jada, jeg vet godt at man kan utvikle selvtillit om man har gode venner som hjelper deg å finne deg selv og alt det der. De jeg sikter til nå er de som set på det å ha kjærste eller en kul vennegjeng som en "statusting".

4. Groupies. Man ser det i blogosfæren hele tiden. "OMG X. er så perfekt og vakker og om du kritiserer han/henne så er du bare misunnelig og patetisk". Noen gang hørt om å være kritisk, jente?

5. Franske indieband som begynner å synge på engelsk. Dere vet hvem dere er! Fransk er et vakkert språk, tjukk fransk accent når man prøver å synge på engelsk er derimot veldig udelikat.

6. Det at vi i lille Norge får alle de kule utenlandske blader en måned eller to for sent. Norske blader suger, end of discussion. Det tar jo faenmeg ikke en hel måned å sende bort blader fra USA eller UK?

7. Jenter som prøver å herme etter Gossip Girl stilen som ender opp helt mislykket.

8. Feige folk uten egen mening, egen stil eller mot til å gjøre noe annerledes. De som forandrer mening radikalt flere ganger om dagen, avhengig av hvem de henger sammen med.

9. Billige jeans kjøpt på Leatherman eller lignende i ekkelt, megastretchy stoff som gjør at en som ellers bruker str.46 kan stappe seg opp i str.34 (og det er noe mange gjør og). Så ufattelig harry.
10. Billige kopier av kjoler fra blandt annet Miu Miu eller D&G solgt hos ASOS. Finn på noe originalt, for helvete!

Og de som har vært i England i det siste kjenner sikkert dette her:

Det som dermot alltid er bra er:

1. New York Fashion Week, og de lekre kolleksjonene fra Marc Jacobs, Peter Som, Marchesa og Oscar de la Renta.

2. Ostekake. Nam nam.

3. Kakao med masse krem nå som det er kaldt.

4. Høsten med masse deilige varme strikkede plagg, tykke kåper og lekre hansker.

5. Ikke - engelskspråkige artister som tør å synge på sitt morsmål og driter i om de får en interview med Nylon eller ikke.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bra skrevet!! Og det bildet er bare så sant,så sant!

Tonia sa...

Hehe, var på en kurs i Oxford i vår og da satt jeg på McDonalds med noen folk og så kom det en gjeng med 10-15 av disse underlige skapninger inn =P Og ikke glem de små kvisete britiske gutter med caps og røyk sittende fast i munnen

Anonym sa...

Herregud det bildet er GENIALT!

Anonym sa...

Typen min bor i England, så jeg er der ganske mange ganger i året. Det KRYR av slike jenter der. Tacky, chubby, høyrøstede og brautende jenter med små, falske vesker. Ugg. Jeg får vondt!
Tror det er mye fordi de går med skoleuniform så lenge, de lærer ikke å kle seg ordentlig, og innser sjelden at det går an å være sexy uten å vise all huden. Og mye fordi voksengenerasjonen i England ofte kler seg som oppmerksomhetssyke fjortenåringer.

Ang. blader, så er jeg så heldig at jeg kan hamstre hver gang jeg er i England^^ Men jeg liker norske Costume veldig godt også.

Tonia sa...

Hmm, jeg har hatt skoleuniform selv, men fikk aldri lyst å vise veldig mye hud utenom selvfølgelig deler av ungdomskolen, men det gjelder vel de fleste. Men arbeidsklasse briter er vel ikke kjent for å være veldig klassy..

Ahh, tur til England.. blader, Topshop, portobello.. *drømmer seg bort*