tirsdag, september 30, 2008

En liten oppdatering

Jeg har fått svar fra Tyskland, og må dra dit om ca. en uke for å ordne noen ting og tang med helseforsikringen. Etter at det er gjort begynner forelesningene den trettende Oktober. Yay, et semester med kjemi og herrligheter, men siden jeg gjorde det så dårlig i kjemi på skolen burde jeg faktisk LÆRE DET før jeg begynner på medisinstudiet.

Poenget er at i løpet av disse to ukene må jeg ha flyttet, funnet et sted å bo (null sjanse å få hybel så sent, så jeg må leie en privat bolig), fått ordnet ting og tang her i Norge, søkt lån hos Satans.. jeg mener Statens Lånekasse og fått meg tysk helseforsikring. Nevermind kjøp av bøker, småting til boligen og så videre. Mamma blir med meg først da, for det første så veier klærne mine svært mye mer enn tjue kilo, for det andre så trenger jeg litt hjelp med å ordne ting den første uken.

Derfor vil det muligens bli litt lite blogging i den perioden, jeg skal fortsatt komme med litt oppdateringer og outfits, men ikke forvent dritlange innlegg liksom. Etter at jeg har flyttet og ting er blitt litt mindre hektisk skal jeg komme tilbake for fullt.

Imens har jeg et spørsmål til noen av dere som er eldre og smartere enn meg. Kom med sparetips, tips om studielivet, etc. alt lille meg kunne trenge nå.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lykke til, blir sikkert bra!

Tonia sa...

Tusen takk! Streng talt har jeg ikke fått plassen ennå, men jeg får den med en gang jeg ordner opp forsikringen min. Jeg grugleder meg til å flytte, hehe

Anonym sa...

åå så morro! Gratulerer så mye:) Og lykke til, det klarer du sikkert kjempefint!