fredag, september 12, 2008

The hot ones

Og så er det tilbake til sommerkolleksjonene.. Nå er det jo fredag og de virkelig store designere blir vist ut over helgen. Imens, nyt disse godbitene.

Zac Posen


Zac Posen hadde alt i kolleksjonen sin, fra superclassy lange skjørt til undertøysinspirerte minikjoler og shorts. En post om hvordan man kjører "underwear" trenden uten at det ser trashy ut kommer snart. Overall, så må jeg si at jeg elsket kolleksjonen hans, masse ordentlige godbiter. Gå for klassiske former, nøytrale farger eller lyse pasteller og silke om du ønsker en lignende effekt.

Calvin Klein


Calvin Klein kjører som vanlig rene og klassiske former, dog man finner inspirasjon fra den arkitektoniske og origami-stilen. Hele kolleksjonen er i hvite eller lysegrå toner med unntak av to kongeblå kjoler. For å oppnå denne stilen, invester i en enkel, klassisk knelang hvit kjole av høy kvalitet til neste vår.

Phi


Phi er ingen superkjent merke, dog kolleksjonen dems er kjempeimponerende. Jodhpurs i silke, sløyfer og cigarette pants under løse silkekjoler er noen av stikkordene i denne kolleksjonen. Gleder meg til å se mer av denne fremover.

J.Mendel



Lekre chiffongkjoler i varme, nøytrale farger, og matchende coverups til kjølige kvelder. Jeg ser inspirasjon fra antikken, men om jeg måtte investere i en rådyr coctailkjole hadde det nok blitt Marchesa sin. Skoene var råfine da.

Vera Wang


Voluminøse plagg kombinert med de mer strukturerte, skinnleggings, (Forresten, Topshop har fått inn et råfint par. Noen som gidder å spandere en tur til London på meg?), Mye gjennomsiktige stoffer (en fortsettelse av undertøytrenden) og grafiske mønster. I like.