mandag, september 08, 2008

Crossdressing?

Jeg leste en morsom artikkel i Nylon (streng talt forrige måneds, men kom til lille Norge først nå) om folk som drev med "denim crossdressing", altså gutta som kjøpte jeans i dameavdelingen for at de skulle bli skinny nok, og jenter som kjøpte slappe boyfriendjeans i herreavdelingen.

Nå har jeg jo kjøpt skjorte og accessories i herreavdelingen på H&M, så jeg burde ikke være noe særlig turned off fra denne ideen, men hva er deres mening på å kjøpe klær i herreavdelingen (eller, for gutta som leser bloggen min, å kjøpe jentejeans)? Jeg synes for eksempel det kan være utrolig tøft med en jente iført slitte, opprullede herrejeans, høye heler og en cardigan. Eller en gutt i "hipsteruniformen": skinny jeans og converse. Lær gjerne av Kate Moss, som pleide å bruke guttejeans lavd i livet, det er utrolig sexy på en tomboy måte, mye mer sexy enn pølseskinn-stramme jeans noengang kunne bli.

En av problemene med det å kjøpe klær laget for det motsatte kjønn er jo at de ikke sitter like fint på, og det kan være vanskelig å finne det riktige størrelset. Det jeg ville anbefale er å prøve flere størrelser på, og skjekke at buksa passer i hoftene og skjorta i skuldrene. Om det er for stort på disse stedene blir resultatet lite gjennomført.

Synes dere det er kult med jenter i boyfriendjeans og gutter i superstramme herrejeans. Shopper dere på herreavdelinger i kjedebutikker?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Syns folk skal få gå i det de vil i jeg, gutt som jente.

N A D ii A sa...

Syntes det egentlig er litt stillig hvis du kler stilen. Syntes ikke man skal bare kjøpe jentebukse til gutt hvis det ser rart ut. Selv kjøper jeg de slape buksene mine i gutteavdelingen!

Tonia sa...

Joakim: Sant det, sålenge buksa ikke er så trang at visse kroppsdeler synes
Nadia: Helt enig, man må absolutt ha den rette stilen og kroppen for at det skal funke