mandag, september 08, 2008

Noen bilder fra NY fashion week

Ja da, jeg vet at det er en hel år inntil godbitene fra visningene i New York fashion week kommer i bruk, men det er jo lov å drømme (og begynne å spare pengene sine til noen gode investeringer). Her er noen av mine favoritter.

Erin Fetherston


Tendenser: Romantikk, volanger, florlette stoffer, duse pastellfarger, rosa og hvitt, tie dye, dog ikke så ekstremt som i sommer, silke, sløyfer, oversized dressjakker med romantiske kjoler, enkle snitt med ekstreme detaljer, jumpsuit, paljetter. Blir deilig å kle seg sånn etter måneder med kulde, strikk og kåper, og mørke farger. Bring it on, sier jeg bare.

Diane Von Furstenberg


Tendenser: Jackie O/gammeldags glamour, rene linjer, bohem, chiffong og silkestoffer, clashe forskellige mønster, jumpsuit, markert liv, masse hårpynt, store, floppy hatter, statement-vesken er tilbake, fargene rødt, lilla og oransj, samt nøytrale farger. En mer sommerlig og romantisk fortsettelse av høsttrendene, med andre ord.

Preen


Tendenser: Ikke kast chinosen og jumpsuiten fra i sommer, for ifølge preen er de fortsatt hot til neste sommer. Det er mest nøytrale farger og overraskende mye sort for en sommerkolleksjon. Glidelås er hot, samme gjelder strategisk plasserte gjennomsiktige detaljer. Mye minimalisme, men ruffles er fortsatt hot.

DKNY


Tendenser: Preppy, sløyfer, litt edgy og urbant, minikjoler og skjørt med markert liv, tylipansnitt, striper, små, ditzy mønster, joggesko til absolutt alt, oversized dressjakke, masse blått, gult, ferskenrosa og nøytrale farger. XOXO Gossip Girl.

2 kommentarer:

LINA sa...

Postet denne på bloggen min også, men er ikke sikkert du ser det =)
Jeg blir glodd ihjel uansett hva jeg har på igrunn. Igår var jeg i Lillestrøm, og man skulle tro at klærne jeg går i er tabu ellernoe. Selvfølgelig, om jeg tar på hullete strømpis, nerdebrills og en minikjole er det jo forståelig at folk glaner. Vi bor jo i teite Norge liksom.
Dont get me wrong, jeg liker å bo her. Men moteinteresserte folk er det utrolig få av. ;)

Ang. innlegget under syns jeg man skal kjøpe klær der man finner det, samme om det er på dame/herre/barn. :)

Tonia sa...

Hehe, det er jeg helt enig i. Litt bedre nede i Oslo sentrum, maybe, der det kryr av fjortis-emo unger, men om man bor litt lenger ute blir man stemplet som raring =)