søndag, september 14, 2008

Den best kledde kvinnelige politikeren

Er i mine øyne den Ukrainske statsministeren Julia Timosjenko. Politikken hennes kan nok diskuteres, men det er flott å se en sterk kvinne som ikke gir opp kvinneligheten sin og prøver å se ut som en mann kun for å bli tatt seriøst, slik som Hillary Clinton og andre vestlige politikere. Timosjenko kommer fra et land hvor kvinner vet kunsten å være vakre og intelligente på samme tid, og det synes. Og det å se ut som en trettiåring når man er nesten femti (og ikke se dødsskummel ut på grunn av for mye botox) er alltid en fordel.

Her burde oss jenter med store ambisjoner lære at formløse sorte dress og kort frisyre ikke er nødvendig for å oppnå respekt blandt mennene. Man kan med fordel kle seg i lyse, feminine kjoler og dressjakker, bruke elegante smykker og ha langt hår (er det her flere norske motebloggere plukket opp flettetrenden, gitt?), og fortsatt ha success i en mannsdominert yrke.

Så her er enda en bevis at oss smarte kvinner ikke trenger å prøve å være menn for å bevise at vi er smarte. Vær stolt av det å være feminine, jenter!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg er så lei de gørrkjedelige kvinnedressene på Stortinget i Norge. Synes det er forfriskende med slik inspirasjon - takk:)

Tonia sa...

Jeg vet, det og at alle politikerne har kort hår (jeg elsker kort hår jeg, men de har det allesammen uavhengig av om de kler det eller ikke). Og så må man si at hun der er mye penere enn siv jensen =O