onsdag, september 03, 2008

Sminkevideo

Fordi folk synes selvfølgelig det er så spennende å se meg sminke meg. Jeg gikk for en naturlig look with a twist, som sett hos DKNY, Blumarine osv. Looken krever perfekt hud med rødmende kinn, sjokoladebrune smokyeyes og naturlige rosa lepper. Og nyt de digge sangene.



Jeg brukte:

  • Primeren fra YSL. Bruk bittelitt, det er nok.
  • Urban Decay eyeshadow primer potion. Den finnes ikke i Norge, jeg kjøpte min i England, men man kan bestille den fra ASOS. Den koster under 200 kroner, så man slipper toll.
  • Øyenbrynspenn fra Isa Dora. Fine øyenbryn rammer inn ansiktet.
  • Hvit eyeliner fra L'Oreal. Det er for å åpne opp øyne og få de til å se større ut.
  • Øyenskyggesett fra Lancôme. Den var limited edition og finnes ikke mer, men de fleste brune øyenskygger gjør jobben. Kostene er fra Tyskland.
  • Eyeliner fra M.A.C og flytende eyeliner fra Dior. Jeg bruker en vanlig eyeliner som underlag for den flytende, da får jeg en jevnere linje.
  • Foundation for tørr hud fra Lancôme. Jeg brukte foundationkost fra Clinique til å få den jevn.
  • Select Coverup concealer fra M.A.C påført med concealerkost fra M.A.C og Touche Eclat fra YSL.
  • Løs pudder fra Clinique påført med medfølgende børste.
  • Solpudder fra Clinique og lys rosa rouge fra Chanel.
  • Lipliner fra Guerlain. Velg en lys rosa eller beige farge som matcher hudfargen.
  • Leppestift fra M.A.C i fargen Angel og lipgloss fra Lancôme Juicy Tubes med plumping effekt.
  • Lash Primer fra Estee Lauder, så et lag med Lancôme Hypnose Onyx og så et lag med vannfast Maybelline Define-A-Lash.
  • Fikse litt med Lash and brow comb fra Body Shop og bue vippene med varmetang fra Model Co.

Dette kan virke som masse, men man skal bare bruke bittelitt av hver produkt. Her er den ferdige resultatet. Aner ikke hvorfor jeg ser så blek ut, men tipper at det lysreflekterende sminket pluss blits er svaret.

3 kommentarer:

Maria Magdalena Olsson - 8 Days A Week sa...

8 days a week
___________________________________


Ahhh....du så morsomt at du la ut en video.

Måtte ju le litt av grimasen, når du la på mascaran....Jeg kjenner godt til den greia du gjør med munnen. Gjør likedant selv :)

Men det blev veldig fint da :)


www.eightdaysaweek.blogg.no

___________________________________

Tonia sa...

Teehhee, jeg vet.. Prøvde å holde meg fra å gjøre noe slags grimaser, men det er så vanskelig å ta mascara på de nederste vippene uten å grise eller stikke seg i øyet =P

Anonym sa...

Ja, sannsynligvis sa det er