onsdag, september 24, 2008

Sommerklær om høsten?

Jeg måtte bare utnytte det fine været i dag, hence ballerinaskjørtet. Men det fikk meg til å tenke, hvordan ser det egentlig ut med folk som nekter å gi opp sommerklærne selv om høsten er godt i gang. Jeg synes jo at mange sommerkjoler og skjørt kan med fordel brukes til høsten så lenge de kombineres riktig, med tykke tights, cardigans og skjerf. Det kan bli utrolig fint - Så lenge fargene og mønstre brukt ikke er altfor sommerlige. Snittene burde også være annerledes, skjørtene som brukes om høsten er vannligvis lengre enn de for sommeren.

Et plagg som i mine øyne absolutt ikke passer til høsten er superkorte shorts i sterke farger eller lys denim. Nei, nei, nei, det ser bare helt jævlig ut. Unnskyld meg, men det gjør det. Om man er glad i shorts burde man finne noen som er litt mer baggy og lange, typ midt på låret, og i ull eller mørk jeansstoff. Alexander Wang hadde noen fine varianter i høstkolleksjonen sin. Bare legger er heller ikke noe fint etter midt i september, med mindre dresscoden kun tillater hudfargede strømper. Tights eller overknees er i mine øyne en must.

I de siste årene har vi sett en del sandaler og peeptoes i høstkolleksjoner, men disse er også tilpasset høsten. Chunky og i mørke farger, de kan med fordel brukes til tykke tights. Men veldig tynne, sommerlige sandaler eller flate gladiatorsandaler er derimot en no-no med tights, og kan derfor ikke tas videre til høsten.

What is your opinion on summerly clothes worn during colder months? Some clothes can easily be combined with sweaters, tights and scarves to be used all year round, while others are a no-no after August (unless you live in a very warm climate, naturally). Super short shorts, micro minis and flat strappy sandals are amongst those. However, chunky high heeled gladiators, shorts out of thicker, darker materials that reach down to mid-thigh and longer summer dresses can be incorporated into an autumn wardrobe.


7 kommentarer:

Maria sa...

hei, jeg har skiftet blogg.

www.mariastenersen.blogspot.com :)

linker deg ;-)

Tonia sa...

Okay, thanks, da endrer jeg linken til deg ;)

Karoline sa...

her var det mye fine klær! <3

Tonia sa...

Hihi, ja, jeg sikler selv etter skjerfene og skoa =P

Anonym sa...

Du burde bli motejournalist. Kjempeflink :)

Frishis sa...

Aah, du har så sykt peiling :O Masse fine klær :D Og den gule kjolen var helt herlig ;D

Tonia sa...

Hehe, takk skal dere ha =)