tirsdag, september 16, 2008

(Gårs-)dagens kjøp og litt how-to


Klikk på bildene for å få de større

Skinntights og blondebluser er høstens heteste stikkord (men ikke sammen da. *kremt*), men hvordan integrere de i en outfit uten at man ser ut som en hore eller rett og slett en fashionvictim? Jeg synes svaret er å blande de med klassiske og litt "konservative plagg for å tone hele effekten ned.

Skinntights: Uansett hvor tynn du er kommer disse til å få rumpa til å se ti ganger større ut, så en lang topp eller cardigan er en must. Eller en folk-inspirert tunika, selv om jeg er temmelig lei disse. Toppen burde også være ganske oversized, som kontrast til den trange-trange underdelen. Høye hæler er best til denne looken synes jeg, siden de får bena til å se lenger ut.

Blondetopp: Aldri, jeg gjentar, aldri bruk superkorte miniskjørt eller shorts til disse blusene. Med mindre du vil være "Magda fra Polen". Ha heller blusen inni chinos (ja, jeg vet at chinosen min er krøllete, men jeg gidder ikke å stryke den kun for en outfitbilde) eller mørke skinnyjeans med høyt liv. Jeg synes at underdeler i skinn er trashy sammen med en gjennomsiktig bluse, men en bikerjakke i skinn er greit. Smykker bør være minimale men jeg sier ikke nei til er quirky lue eller hatt.

Jeg skal legge ut en litt mislykket sminkevideo litt senere, men håper ihvertfall at disse tipsene her hjalp noen.

3 kommentarer:

Maddii sa...

Elsk på skinntights! Går til innkjøp på det fredag :D

Tonia sa...

Skjekk Carlings, jeg kjøpte mine på salg der

Anonym sa...

Bra tips ;)