tirsdag, september 02, 2008

Produktanmeldelse: Lancôme Fatale

Jeg fikk en prøve av Lancôme sin Fatale mascara i fargen Noir Fatal en gang da jeg kjøpte en foundation eller noe på Fredrik&Louisa, og glemte den selvfølgelig helt. I dag fant jeg den i sminkebagen, og bestemte meg for å prøve den ut.

Fatale har en hard plastbørste/kam og en formula som inneholder silikon, noe som lover å dekke hele vippen med mascara og gi masse volum og definisjon. Siden jeg er veldig glad i Lancôme sine mascaraer, spesielt Hypnose og L'Extreme, forventet jeg også en bra resultat fra denne.

Det positive med denne mascaraen er at den inneholder masse pigment, og fargen blir ordentlig svart. Den er circa like sort som Onyx eller Diorshow. Ikke noe mascara for pyser, med andre ord. Jeg merket også at den gjorde mine naturlig lange øyenvipper enda litt lengre. Men der sluttet også det positive med denne mascaraen.

Den gir absolutt ikke den volumen den lover i et lag. Jeg syntes faktisk at jeg kunne oppnå bedre volum med min Naturally Glossy mascara fra Clinique, og det sier en del. Når jeg skulle ta på et lag til ble den kjempeklumpete, og jeg måtte bruke en annen mascara over for å få vippene til å se noenlunde bra ut. Man kunne jo tenke at jeg bare ikke klarte å bruke kammen enda, men jeg har brukt High Definitions Lashes fra Clinique før, som også har en kam på børsten, og den funket fint.

Mascaraen får til slutt ett bonuspoeng for at den ikke drysser. Og ett poeng til for at det er lett å få den av.

Karakter: 2/5. Dette er første gang jeg er blitt skuffet av en Lancôme mascara, men det er fullt mulig at den funker bedre på noen andre. Jeg klarte ikke å ta noen bra bilde av øyne mine, outfit-bildet i innleget nedenfor er vel det beste jeg kunne få til.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra anmeldelse! =) Skal skrive litt mer om oljen senere når jeg har fått testen den ut litt ;)

Camilla Didriksen sa...

Bra innlegg! Er gøy å lese om ting som andre har testet ut. Litt overraskende at den skuffet, Lancôme pleier jo å være bra!

Tonia sa...

Takk skal dere ha!