torsdag, september 04, 2008

Spørsmål og svar

Her er svar på de spørsmålene jeg fikk i innlegget litt lenger ned. De som leser bloggen min uten å gi noe form for feedback får hermed sure smileys.

Hva fikk deg til å starte å blogge? Og hva gjør at du fortsatt blogger i dag?

Jeg leste mange moteblogger fra Norge, og jeg oppdaget at kvaliteten på de (med visse unntak, selvfølgelig) var langt under det man finner i for eksempel Sverige eller Danmark. Jeg ville altså prøve å lage en moteblogg som var noe mer enn en haug kjedelige outfitbilder der alle klærne er fra Bik Bok/H&M/Gina Tricot. (Don’t get me wrong, jeg shopper mye på Gina og H&M jeg og, men man må liksom prøve å ikke kombinere det på en fullstendig banal måte).

Og grunnen til at jeg fortsetter å blogge er jo at det er gøy, og det er hyggelig å få feedback i form av kommentarer og spørsmål, og se besøkstallene stige.

Topp 3 blogger?

Utenlandske: The Cherry Blossom Girl, Panda Fuck og Styleclicker. Norske: Elenita, Sense of Style, og tredjeplassen blir delt mellom Nette og Sallie.

Favoritt plagg (gjerne bilde)

Jeg har så mange! Blir vel den sorte cocktailkjolen min fra Zara, brukte det blandt annet på skoleavslutningen (bildet under, jeg står helt til høyre). Av mer hverdagslige klær så blir det vel Topshop-trenchen min.

Hva innen mote er du hekta på for øyeblikket? Da tenker jeg type plagg osv.

Skjørt med høyt liv, både knelange og mini. Deilige oversized strikkeplagg bør alle ha i garderoben. Mye vintage accessories, jeg finner aldri belter til å ha i livet som er små nok, men før i tiden laget man klærne mindre. Fargede strømpiser, strikkede overknees, blonder, skjerf og luer. Statement smykker.

Hva inspirerer deg?

Andre motebloggere, streetstyleblogger, catwalken, gamle stilikoner som Audrey Hepburn og Marlene Dietrich, nåtidens stilikoner som Agyness Deyn, Cory Kennedy og Keira Knightley, diverse indie band, jeg prøver rett og slett å finne inspirasjonen overalt.

Hva har du i veska?

Det er avhengig av hvor jeg skal og størrelsen på selve veska, men mine musthaves er: mobilen, iPod nano, bankkortet, sannsynligvis sporveiskortet, kamera, mints (med innebygd speil i boksen, det er praktisk, det), håndkrem, lipbalm, litt sminke i tilfelle jeg trenger å fikse den, parfyme, paraply og plaster. Ellers så kan det være alt fra bøker, data, ekstra klær.. You get the point.

Hva vil du studere i Tyskland?

Medisin.

Hvor mye penger bruker du på klær/shopping i måneden?

Det er avhengig av om jeg faktisk har penger, om jeg trenger å kjøpe inn noen nye klær (f.eks før en ny sesong), og om det er salg eller ikke. Og selvfølgelig kan det bli mye om jeg trenger ting som nye sko eller vinterjakke. Kan lett bli oppover to – tre tusen kroner.

Har du alltid interessert deg for mote?

Har nok alltid gjort det på en vis, elsket å bla i moteblader og lese motetips helt fra da jeg var liten. Men det tok meg derimot lang tid før jeg fant stilen min.

Hva er det verste/styggeste du noen gang har gått i, men som du da syntes var veldig kult?

Oh my, la meg tenke. 8.Klasse: Store, hvite bondage pants (sånne med bånd som henger over hele buksa), en bitte liten topp som viste hele magen, en schvær genser fra Punky Fish (noen som husker det merket?), militærmønster på klærne mine. Og jeg trodde jeg var skikkelig gangsta liksom. Oh yeah.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, godt å lese at du også har hatt på deg noe horribelt en gang i tida..:P Det gir jo litt håp for de fleste... ;)

Tonia sa...

Jeg tror de fleste fjortisser går gjennom en fase der de går rundt med stygge klær. Sålenge man kommer seg ut av den før man er gammel nok til å drikke øl er det greit =P