lørdag, juli 26, 2008

Høstmoten

Siden det er en del andre motebloggere driver og skriver om høstmoten nå så synes jeg at jeg skal si min mening jeg og.
Jeg får ta kjedebutikkene først. Fargene som dominerer er grått, sort, lilla og brunt, med noen innslag av rødt og sennepsgult. Akkurat som ifjor og for to år siden. Zara ser ut til å ha en del klassiske plagg, og selvfølgelig knock offs fra designerkolleksjoner, men er en sesong for sent ute. Så over til H&M, en fattig student sin redning. Colourblock kjoler i mørke farger (se lenger ned), 20-talls inspirerte A-line kåper og bukser og skjørt med høyt liv. Strømper og strømpebukser skal fortsatt være en veldig synlig accessory, oversized clutch er også aktuelt.


En av kjolene fra høstkolleksjonen til H&M. Denne kan jeg like.


Vero Moda lanserer jo en "vintage"-inspirert kolleksjon der grått og sort dominerer. Kan tenke at de får til en del fint der, Vero Moda har jo hatt denne litt bohemske looken på en stund nå. Men da er jeg sansynligvis ikke i Norge lenger.

Mango følger i fotsporene til Zara, med en del klassiske plagg, men kolleksjonen dems er litt mer fargerikt synes jeg, som for eksempel en søt gul shiftdress (nederst). Har en del blomstrede kjoler og. Overall, en herlig blanding av klassisk og boho, men noe nytt finner man ikke her. Men billige chinos har de ihvertfall, og noen fine kåper og.



Søt kjole fra Mango. De har, som vanlig, mye bra til høsten.


Nå som jeg er ferdig med kjedebutikkene, vil jeg se nærmere på det prêt-à-porter og couture har å tilby. Diverse a/w - kolleksjoner har vært ute en stund nå, men bare for å friske opp inntrykket, vil jeg legge ut bilder av noen favoritter.


Alexander McQueen


Betsey Johnson

Erin Fetherson

Burberry Prorsum
House of Holland

Marc by Marc Jacobs

Vivienne Westwood

Ingen kommentarer: