lørdag, juli 26, 2008

Dagens låt

Dagens låt blir for meg ikke en eneste låt, men en hel musikkfairytale. Dette handler om musikken som inspirerer meg til alt jeg gjør, om det skulle være mote, attitude, livsstilen min, eller noe som helst annet.

Vannligvis så poster jeg låter fordi jeg rett og slett digger sangen, eller fordi jeg vil gi litt publicity til et ukjent band, men i dag så handler det om en eneste band.

En band som etter en vel så stormfullt fortid, skandaler og separate prosjekter som begge var veldig vellykkede etter min smak, nå kanskje skal gjenforenes. Kanskje så er det bare rykter, satt i gang av folk som er like håpefulle som meg, men det er jo lov å drømme. Jeg snakker selvfølgelig om The Libertines.

Både Carl og Pete var jo i utgangspunktet vanlige middelklasse gutter som studerte teater og litteratur i London. Men de våget å bli inspirert, våget å skille seg ut og bringe nytt liv i et musikkgenre som alle trodde var død. Til slutt skapte de dritkul musikk, og det takker jeg dem for. Og om ryktene er sanne, så kan kun tredje verdenskrig stoppe meg fra å se gutta live, nesten fem år etter ”breakup’en”.

Sangen som startet det hele:

The Libertines - Don’t Look Back Into The Sun

Ingen kommentarer: