søndag, juli 20, 2008

Handlelisten min

Jeg pleier å bruke altfor mye penger på impulskjøp, så i år bestemte jeg meg for å sette sammen en ønskeliste, og shoppe deretter. Blir litt basis plagg, og jeg skal satse på klassikerne som også blir hot fremover.

Here it is:
  • Chinos: i offwhite eller grå. Jeg fikk inspirasjon av Stockholm Streetstyle, der de brukte chinos med skinnjakke og høye hæler. Nice. Jeg kan sikkert finne et par hos Zara eller Mango, men jeg synes at siden det er en litt klassisk plagg, så vil jeg heller kjøpe merke. Kanskje Whyred, som de til Annema (Sense of Style)? Eller Ralph Lauren, men de har kun chinos for mannfolk sist jeg skjekket.
  • Gladiatorsandaler: Jeg har lett overalt etter disse. Fant en gang et par for 100 kr hos Zara men de var kun i str. 39 (bruker selv 37). Urban Outfitters har flere modeller, så det er kanskje smart å bestille?
  • Buksedress. Helst litt dressy og i silke, som kan brukes istedenfor en sexy minikjole.
  • Noen flere stramme jeans. Jeg er blitt feit og passer ikke i de gamle jeansene mine lenger.
  • En deilig og casual maxi. Så en perfekt en hos Zara en gang, men de hadde ikke størrelsen min.
  • Dressjakke. Helst grå eller sort. Kan gjerne betale litt ekstra for den og.
  • En stram miniskjørt som er høy i livet. Jeg har sett en fra Acne som jeg har lyst på. Ellers så kan jeg sikkert finne en knock off hos H&M eller Zara.
  • Docs. I rød lakk. Skal bruke de til skinny jeans med en enkel tee. Og dressjakken?
  • En piquet fra Lacoste. Enten i blek rosa eller hvit. Denne skal jeg nok kjøpe i utlandet, mye billigere der. Skal brukes til fargede skinny jeans.
  • Rayban Wayfarers. I navy. De sorte og røde blir for kjedelige synes jeg. Mens de rosa er dritkule men upraktiske.
  • Minst tre nye vesker. En liten clutch, har allerede funnet en fra H&M jeg har utrolig lyst på. En middels en, helst med litt "folksy" detaljer. Her har jeg to varianter. En beige fra Friis, og en sort fra Bianco. Og finally, en stor veske, og her er jeg villig å betale mye. Jeg tenker Marc Jacobs eller Miu Miu.
  • Enten enkle Keds (Beige. De hvite blir jo ødelagt med en eneste gang) eller en ny fedora. Hmm.

Ellers noen basics:

  • Jeg tenker noen tunikaer og minikjoler. Fant to - tre stykker jeg har lyst på fra H&M og Gina Tricot. Ting som man bare kan slenge på når det er varmt. Selv om at det regner som en helvete nå.
  • Flere sorte lange leggings. Jeg har masse genserkjoler og tunikaer som ikke passer til vanlige tights, mens tykke leggings er perfekte.
  • Flere enkle tees og singleter. Ensfarget og stripete.
  • Noen flere neglelakker fra OPI. Først og fremst i hvitt og rødt.

Ingen kommentarer: