onsdag, juli 23, 2008

Beauty Addictions

Jeg er egentlig veldig glad i all type beauty produkter, men det finnes alltid noen som man bare ikke kan leve uten. Her er noen av mine favoritter. Disse er alle hud- og hårpleie vel å merke. For sminken trenges det et eget innlegg =)

Lait Magique Demaquillant av Dior
Det er utrolig viktig å ta av all sminken før man legger seg, spesielt for sånne som meg som liker å ha litt ekstra eyeliner og som ikke er altfor glad i mineralsminke heller.

Men samtidig så er det utrolig udigg å stå foran speilet når man er dødstrøtt og gni ansiktet med sminkefjerner som ikke fjerner sminken, men bare gnir den ut til en grå gugge. Og enda verre er det når sminkefjerneren svir som et helvete.

Derfor så har jeg brukt et titalls forskjellige sminkefjernere uten å finne "Den Rette". Så fikk jeg tak i Dior sin og jeg må si at jeg virkelig er fornøyd. Den fjerner all sminken med en gang, og den er formulert for tørr og sensitiv hud, sånn at den ikke svir. I tilegg så inneholder den white tea ekstrakter, som gir huden mer glød.

Baume Corps Nutrition Intense av Biotherm

Jeg elsker å ha myk hud. Desverre så har jeg vanligvis veldig tørr hud på kroppen, spesielt nederst på magen, på brystene og bena. Olje er vel det beste for meg, men det tar lang tid til å trekke inn, så da blir løsningen for hverdagen en god bodylotion. Den skal heller ikke være fett, ekkelt eller klistrete, som noen lotion lett kan bli etterhvert. Og så skal den lukte godt.

Baume Corps intensive body trestment oppfyller alle kravene. Den gjør den tørre huden min myk og smidig, trekker fort inn og lukter aprikos. Nå er jeg blitt hekta på den. Funker også utmerket som aftersun.

Kremen for normal hud, Lait Corporel Anti-Dessechant er også ganske bra, bare litt mindre kraftig.

Flatout Hot Pressed Spray av KMS California

Jeg er ganske avhengig av rettetangen min, selv om jeg egentlig har ganske rett hår naturlig. Men rettetangen fjerner liksom det ekle fallet alt hår har, og gjør at det ligger bedre. Jeg er også avhengig av hårføneren min, siden jeg liker å ha litt stort hår. Derfor så har jeg selvfølgelig behov for en bra varmebeskyttende produkt.
Jeg fikk anbefalt Flatout av frisøren min og kjøpte den. KMS lover at sprayet skal beskytte håret mot varmen og gjøre håret lettere å rette ut, pluss at frisyren skal holde seg på plass lenger. Inneholder jojoba- og fikenekstrakter.

Jeg anbefaler sterkt å spraye det i fuktigt hår før man føner det, og ikke overdrive, siden den kan bli litt klissete og ekkel om man sprayer for mye i tørt hår. Skal man bruke det på tørt hår allikevel, så må man spraye fra en avstand av ca. 30 cm og i små seksjoner. Men den gir god beskyttelse, og etter flere måneder der jeg føner og retter ut håret annenhver dag så er det fortsatt mykt og uten noen særlige skader.
Shea Butter Hand Cream av L'Occitane

Man sier at man kan finne ut alderen til en kvinne ved å se på hendene hennes. I så fall er det smart å begynne å ta vare på hendene så tidlig som mulig. Jeg tror virkelig at når det gjelder hudpleie så er kvalitet proporsjonelt til prisen, så jeg fikk tak i L'Occitane sin håndkrem, som inneholder hele 20% sheasmør.

Kremen er veldig kraftig, som en balsam, men den trekker ganske fort inn i huden,og gjør hendene utrolig myke. God til den tørre huden rundt neglebåndene. Jeg har også litt eksem, og den ser ut til å hjelpe mot det og. Kan virkelig anbefales.

Jeg elsker også fotkremen til L'Occitane, som også inneholder shea og lavendel. Sprukken hud på hælene er en no-no i lekre sandaler, og den hjelper også mot trøtte føtter.

Ingen kommentarer: