onsdag, oktober 22, 2008

Shopping i Tyskland



Alt er fra H&M og New Yorker. Og JA, jeg er klar over hvor hemma jeg ser ut på bildene.

For å være helt ærlig så ble jeg litt skuffet over shoppingmulighetene i Göttingen. Jada, jeg er klar over at det er en bitteliten universitetsby, og at det er veldig naivt av meg å forvente at de skal ha Chanel og Christian Louboutin boutiques her, men det er dårligere utvalg enn i Oslo eller f.eks i Oxford (ikke så rart egentlig, siden Oxford studentene er rikinger). Jeg har ennå å finne en bra vintage butikk her. Men til gjengjeld er det mange flere butikker her enn i en norsk småby, for eksempel.

Men den som leter finner, og jeg har funnet mer enn nok å bruke pengene mine på. Göttingen har en veldig brukbar H&M (som er billigere enn i Norge), og noen Gina Tricot-type butikker. Og jeg fant to butikker som førte Docs, så jeg overlever vel. Hihi. Og når det gjelder stilen, så er det ikke noe hentet fra Styleclicker. Tyskere kler seg ikke like jævlig som norske skolejenter (det gjenstår å se en jente ikledt schvære joggiser, uggs og pulehår her. Og om jeg ser en, vedder jeg at hun er en av de skandinaviske studentene.), men det er litt kjedeligt og komformt.

Nå skal jeg på biblioteket iført den rutete skjorta og bikerjakken. Bloggeruniformen? Whatever.

3 kommentarer:

It's Aggy bitch! sa...

så masse fint! likte det grønne sjallet og den blå blusen :)

Emma Adeline sa...

elsket bildene av deg, orginalt og pent. :)

stilren stil, vakkert.

Tonia sa...

Aggy: Takk, sjalen er fra en butikk som heter New Yorker, den finnes overalt i Tyskland + Østeuropa. Men H&M har en nesten lik en da.

Emma Adeline: Takk, vitsen med bildene var egentlig "hvordan kan jeg posere uten at alle får se hvor hovnet nesen min er". Tusen, tusen takk for den kjempehyggelige kommentaren din!