onsdag, oktober 29, 2008

To colour or not to colour?

Hver gang de nyeste kolleksjonene blir vist på catwalken er noe av det første som blir diskutert farge. "... is the new black" er den største klisjeen innen moteverdenen, men det er så sant. Og hva er det nye sort? Grått og stilrent, rødt, eller lilla? Er det bedre å være classy og holde seg til de nøytrale fargene, eller burde man tørre å blande flere knæsjfarger?

Elenita for eksempel er blitt kjent for å ha veldig lite farger i garderoben sin, dog antrekkene hennes er aldri kjedelige, hovedsakelig fordi hun er flink til å blande forskjellige stoffer og teksturer, som ull og skinn. Andre bloggere er derimot mindre heldige i sine kombinasjoner.

Dette bildet fra Styleclicker er et bra eksempel på det motsatte. Det kan bli litt for mye av det gode, dog alle fargene hun bruker passer sammen, og de er mørke, noe som ser mer classy ut enn knæsje farger. Men det blir litt mye lilla for min smak.

Det jeg derimot ikke liker er bruk av masse farger på en gang og overdreven matching. Man får rett og slett vondt i øyne av begge ekstremene. Jeg personlig holder meg helst til nøytrale farger med noen fargeklatter for å friske det hele opp, men er også veldig glad i grønn- og blåtoner. Alt med måte, hihi.

Hva liker dere best, sterke farger, eller sort og classy?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Høhø sjokk at jeg svarer sort og classy her! ;D

Liker farger også, men tydeligvis ikke så godt på meg. Jeg vet ikke hvordan garderoben min ble så svart egentlig.. Det var ikke akkurat veldig bevisst ihvertfall :P

Anonym sa...

fir med så kommer det litt an på, noen ganger liker jeg å gå classy i basic farger, mens andre ganger liker jeg å kle meg i farger:) komemr an på hva jeg skal, årstid og humør;)

Anonym sa...

liker begge deler jeg :)

Tonia sa...

Lena: Jeg tror man kjøper rett og slett sorte plagg oftere siden de går til alt i garderoben. Slik er det hos meg og, men jeg prøver også å blande inn noen farger som til nød kan være nesten-nøytrale, som mørkeblått og skoggrønt =P

Christina Jessica: Så sant, om sommeren bruker jeg mer sterke farger enn om vinteren, selv om jeg ikke hadde hatt noe imot en bringebærrødt vinterkåpe